Anasayfa / Etiket Arşivi: gaye (sayfa 40)

Etiket Arşivi: gaye

image_pdfimage_print

Râbıta-İ Şerife

RÂBITA-İ ŞERİFE Eser, çok genç yaşında üne kavuşmuş Necip Fazıl’ın 1931-1983 yılları arasında, çeşitli dergilerde, gazetelerde yahut televizyonda kendisiyle yapılan ropörtaj, anket ve sohbetlerin kronolojik bir sıra dahilinde bir araya getirilmesiyle derlenmiştir. Konuşma’lar, şiirden spora, tiyatrodan siyasete kadar hemen her mevzuda görüşüne başvurulan Necip Fazıl’ın, diğer eserlerinin fikir yumağını çözmeye ve onun fikir mizâcını anlamaya yarayacak ipuçları vermesi bakımından çok ... Devamını Oku »

Püf Noktası

Püf Noktası Kitaptan: (Beyoğlu’nda bir pansiyonun tavan arası odası… Tavan çatı şeklinde ve basık..Solda ancak iki büklüm şeklinde girilebilecek bir kapı… Sağda mazgalvari biçimde dar ve küçük bir pencere … Bir divan ,alçak yer masası ve her tarafa serpiştirilmiş yer yastıkları…Duvarlarda modern resimler.) *** İlgili Linkler: *Püf Noktası ( Eser İncelemesi ) *Kitabı Büyük Doğu Yayınları’ndan Satın Al Devamını Oku »

Peygamber Halkası

PEYGAMBER HALKASI Sahabîyi, “Ümmetin temel yapısı; kalbini, duygu ve düşüncesini peşin olarak O’na bağlayan ve sonra bu bağlanış etrafındaki hakikat dairesi üstünde dilediği gibi akıl atını koşturan ve artık hiçbir akıl sıkıntısı çekmeyen büyük insan örneği” olarak tarif eden Necip Fazıl, bu eserinde, “Sahabi keyfiyetinden bir pırıltı verebilmek gayesini gütmüş” ve alınlarında Sahabîlik nurunu taşıyan ebediyyet kahramanlarından bir kısmını örnekleştirmiştir. ... Devamını Oku »

Parmaksız Salih

PARMAKSIZ SALİH (4 Perde)Eserde, “en canhıraş sebepleri ve neticeleriyle doktor ve ilacı olmayan hastalığı, ‘kumarı’ göstermek” istediğini söyleyen Necip Fazıl, Parmaksız Salih ile ilgili olarak kendisine yöneltilen bir suale şu cevabı veriyor: “Eserde ifadelendirmek istediğim tek dava, binbir tezad ve binbir zıt kader cereyanı içinde hakiki fışkırışını bulamamış ve hatta kötülük baskısı altında uyuşmuş bir ruhun, en büyük saike kavuşur ... Devamını Oku »

Para

PARA (5 Perde )Piyesin baş aktörü, “hayata hakim küçük tedbirlerin, miskin hesapların adamı” bir Banka Patronudur. Para kazanmak uğruna herşeyi meşru görür; ama asla, ahlâksızlığının üstünü örterek namuslu görünmek gibi riyakâr bir tavır içine girmez. Hasılı, ahlâksızlığında samimi bir adamdır. Ayrıca, aile fertlerinden başlayarak, yanında çalıştırdığı ve toplumun çeşitli kademelerinde ilişkide bulunduğu namuslu ve dürüst görünen insanların çoğunluğunun samimi olmadığının ... Devamını Oku »

O Ve Ben

O VE BEN Hayatını, Abdülhakîm Arvasî Hazretleri’ni “Tanıyıncaya Kadar” ve “Tanıdıktan Sonra” diye iki ana bölüme ayıran Necip Fazıl, Efendisine doğru kendisini cezbeden hâdiseleri de mânâlandırdığı otobiyografik eseri “O Ve Ben”i 1975’de şöyle takdim etmiştir: “Bu eser, dünyaya gelişimden bugüne kadar en hususî renkleri, çizgileri ve sesleriyle hayatımın hikâyesi ve asıl O’nu tanıdıktan sonra mânasını anlamaya başladığım vücut hikmetinin bende ... Devamını Oku »

Nur Harmanı

NUR HARMANI Binlerce Hadîs içinden bir demet halinde, Peygamberler Peygamberinin topyekûn eşya ve hâdiseleri aydınlatan mübarek sözleri… “Hakikat” ve “Ahlâk” ana başlıkları altında 254’er Hadîs’in derlendiği kitabın son bölümünde “Manzum 101 Hadîs” yer almaktadır. *** İlgili Linkler: *Nur Harmanı *O’nun Kitabı *Yumuşaklık – Sertlik – Düşmanlık *Kitabı Büyük Doğu Yayınları’ndan Satın Al Devamını Oku »

Nasreddin Hoca

NASREDDİN HOCA Necip Fazıl, bu kitabın birinci bölümünü teşkil eden “İzahlı Nasreddin Hoca Fıkraları”nı Tercüman gazetesinin 27 Ağustos-22 Eylül 1976 tarihleri arasındaki “Ramazan Sayfası” içinde: “Gülebilsek” ve “Ağlatan Mizah” başlığı altındaki nükteleri ise Büyük Doğu Dergisi’nde yayınlamıştır. (Büyük Doğu Kataloğu’ndan alınmıştır.) *** İlgili Linkler: *Gebe *Kitabı Büyük Doğu Yayınları’ndan Satın Al Devamını Oku »

Namık Kemâl

NAMIK KEMÂL Tanzimatın ilânı ve Namık Kemâl’in doğumunun 100’üncü yıldönümü münasebetiyle Maarif Vekâleti tarafından 1939’da kendisine yapılan teklif üzerine yazdığı bu eser, hem Necip Fazıl’ın ilk biyografisi, hem de “Ulu Hakan Abdülhamîd” isimli eseriyle ortaya attığı tezlerin hazırlığı niteliğindedir. Eserde, şahsı, eseri ve tesiriyle ele alınan Namık Kemâl hakkındaki toplayıcı hüküm, O’nun kucaklamaya çalıştığı sanat şubelerinde şahsî bir zevk ve ... Devamını Oku »

Mümin-Kâfir/Vecdimin Penceresinden/Bir Pırıltı Binbir Işık

MÜMİN KÂFİR / VECDİMİN PENCERESİNDEN / BİR PIRILTI BİNBİR IŞIK Mümin-Kâfir Vecdimin Penceresinden Bir Pırıltı Binbir Işık MÜMİN – KÂFİR: Diyalog tarzında kaleme alınan eserde, iman ve küfür kutuplarını temsilen Mümin ve Kâfir isimli iki hayali kişi, çeşitli konularda tartışır ve birbirilerine fikrî üstünlük kurmaya çalışır. Gerçekte ise Mümin, karşısında sadece soru sormaya, itiraza ve inkara memur Kâfir vasıtasiyle her ... Devamını Oku »

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates