Anasayfa / Etiket Arşivi: İslam (sayfa 32)

Etiket Arşivi: İslam

image_pdfimage_print

Süleymanname ( Şiir İncelemesi )/Nil_tuna / Üstad Sınıfı

SÜLEYMANNAME’ YE DAİR “Sen gül diyarının yapma gülüsün! Aynı yapmacıklıkla Çoban Sülü’sün! Yoktur izlediğin bir dava yolu; Bir bu yan , bir bu yan, büküntülüsün!” Her ne kadar Isparta mis kokulu, güzel renkli, saf mayalı, doğal gülleriyle meşhursa da bizim Çoban Sülü bir o kadar yapay kalır yanında. Ruhsuz, gözboyayıcı, işe yaramaz, samimiyetsiz… Bu yüzden ona çobanlığı bile layık görmüyor ... Devamını Oku »

Son Sultanuş’şuara

SON SULTANUŞ’ŞUARA D. Mehmet DOĞAN Lügat bir isim ver bana halimden… İlk adı “senfoni” olan “Çile” şiirinde yer alan bu mısra Necib Fazıl’ın kelimelerle, yeni tefekkürle sürekli ve bir bakıma da zorunlu alışverişini bir yansıması gibidir. Son şiirlerinden birinde bu zorunlu tedirgin edici ilişkinin şair-mütefekkir Necip Fazıl üzerindeki tesiri ile ilgili ipuçları bulunabilir: Usandım, boşyere hep gitmeler gelmelerden; Bırakın uyuyayım, ... Devamını Oku »

Som Mermer Gibi

SOM MERMER GİBİ Sezai KARAKOÇ İnsan, şüphesiz eserindedir. Fakat, eserdeki “ben” brüt bir “ben”dir. Saf “ben”i bulup çıkaracak çok az okuyucu vardır. Birde eserleri olmakla birlikte, onlardan taşan kişilikler vardır. Esere konan kadar olan yazarlar vardır. Eserine koyduğundan fazlasını hayatını koyan yazarlarda az değildir. Öyle ki, o, bir olağanüstüyü yaşar, eser vererek de sözleriyle de davranışlarıyla da. Şair ya da ... Devamını Oku »

Siyah Pelerinli Adam ( Eser İncelemesi )/Cihat / Üstad Sınıfı

SİYAH PELERİNLİ ADAM I – Üstadda Tiyatro Üstad, tiyatroyu, sanat keşifleri içinde en büyüğü olarak görür. Bizler, Üstad’ın herhangi bir piyesine –ister inceleme, ister seyir maksatlı olsun- başlamadan evvel, onun tiyatro sanatındaki gayesi, yükselttiği sanat mimarisinin erişmesini istediği fikir zirvelerinin kıymet hükümleri üzerinde fikir sahibi olursak, eserin keyfiyetini görebilme, onu kemiyet sürüsü içinden çıkarıp billurlaştırabilme, yani asıl görülmeye, bilinmeye, üzerinde ... Devamını Oku »

Sinema Ve Tiyatroda Necip Fazıl

SİNEMA VE TİYATRODA NECİP FAZIL Bir Fransız ansiklopedisine iki Türk yazarı alınmış” denilince, “Öbürü kim?” sorusunu soracak kadar kendinden emin olan Necip Fazıl Kısakürek, adıyla birlikte hemen herkesin aklına önce şiiri ardından aksiyonu gelir. Ama Necip Fazıl, “Allah’ı aramak” olarak özetlediği san’at anlayışı içerisinde, bütün san’at dallarında eser vermiştir… Şiirde, hikâyede, romanda, senaryoda, tiyatroda… Anılar, araştırmalar, biyografiler… Bugün ve yarının ... Devamını Oku »

Seyyid Ahmet Arvasi’nin Üstad İle Tanışması

SEYYİD AHMET ARVASİ’NİN ÜSTAD İLE TANIŞMASI Arvasi, Doğubeyazıt’ta tamamladığı ilkokul tahsilinden sonra, ortaokulu Erzurum’da bitirmiştir. Ortaokul’un son sınıfında iken Necip Fazıl’ın yazıları ile tanışmasını şöyle anlatmaktadır: ”Ailece Erzurum’da oturuyorduk. Ben ortaokul son sınıfta idim. Evimiz misafirsiz kalmazdı. Akraba, eş ve dostumuz az değildi. Bir gün evimize enterasan bir misafir geldi. Bu, Piyade Albay Hilmi Acar isminde bir zattı. Babamla tanışıyorlarmış, ... Devamını Oku »

Sanatı Ve İnancı

SANATI VE İNANCI Bizde bir hastalık vardır: Sanatını imanının hizmetine ve emrine vermiş büyüklere uygunsuz sıfatlar yakıştırma, yapıştırma hastalığı diyebiliriz buna.. Yunus Emre’nin halk ozanlığı, Mevlana’nın hümanistliği gibi, Merhum Necip Fazıl Bey’in de bütün fikri, mücadelesi, imanı şairliğinin cazip perdesiyle gizlenmek istenir. Hatta bu hastalığı çok daha ileri vardınlarak, onu “Dil Şehidi” ilan eden bile olmuştur. Oysa ki, Necip Fazıl, ... Devamını Oku »

Reis Bey ( Eser İncelemesi )/Cihat / Üstad Sınıfı

REİS BEY Üstadın bu eserini en kaba tabirlerle aşk ve akıl mefhumlarının bir takım hadiselerde kutuplaşması, karşı karşıya gelerek çarpışması ve nihayet vicdan fitiliyle infilak etmesi şeklinde değerlendirebiliriz. Akıl ve gönül mefhumları arasında en çetin harp stratejileri kadar kesif bir düelloyla örülü bu eserde Üstad, Reis beyi her iki tarafında sadık bir karakteri olarak oluşturmuştur. O, hem merhamet ve hissiyattan ... Devamını Oku »

Rahmetle Anıyoruz

RAHMETLE ANIYORUZ Mehmet Niyazi ÖZDEMİR Çocukluk ve ilk gençlik yıllarımızda ışık, medeniyet kaynağı kabul edilen Batı’dan şüphe edilmezdi. Her şeyimiz Batı’ya göre değerlendirilirdi; benzediği oranda güzeldi. Ne garipti ki, Batı ne idi; hangi değerlere sahipti; buna dair ciddi fikirler aydın geçinen zümrelerimizde oluşmamıştı. Fakat Batı bizden güçlüydü; ayakta kalmamız, ona alternatif olmamak, hatta benzemekle mümkündü. Yüzyıl kadar önce siyasetçilerimiz bu ... Devamını Oku »

Püf Noktası ( Eser İncelemesi )/Nil_tuna / Üstad Sınıfı

PÜF NOKTASI Eserin “PÜF NOKTASI” Üstad’ın da dediği gibi “Ya ol, ya öl!” mantığında gizli. ”OL”amayanların “ÖL”mesi gerektiği tezinden hareketle yazılmış bir eserle karşı karşıyayız. Cemiyet hayatından, bozuk düzenden, hakkın haklıya verilmemesinden bıkmış, düzene bir türlü ayak uyduramayan şair Recep Kafdağlı’nın olamadığı için ölmeyi tercihi ile başlıyor tiyatro. Aynı odayı paylaştığı arkadaşları Siret Mesail -ki kendisi “süprüntü” bir gazetede yazarlık ... Devamını Oku »

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates