Anasayfa / Etiket Arşivi: nfk (sayfa 28)

Etiket Arşivi: nfk

image_pdfimage_print

Tasavvufun Değiştirici Yönü, Necip Fazıl Ve Ehl-i Sünnet Anlayışı

TASAVVUFUN DEĞİŞTİRİCİ YÖNÜ, NECİP FAZIL VE EHL-İ SÜNNET ANLAYIŞI Hilmi UÇAN ‘Tasavvuf’ sözcüğü, ‘tarikat’ sözcüğüyle eş anlamlı bir sözcük. Ne var ki günümüzde, ‘tasavvuf’ farklı, ‘tarikat’ farklı anlamları çağrıştırıyor, ‘tasavvuf’ sözcüğüne olumlu, ‘tarikat’ sözcüğüne olumsuz anlamlar yüklenmiş. Bu sözcüklerden birincisini kullanmayı tercih edersek, tasavvuf bizim kültür tarihimizde inkâr edilemeyen bir olgudur. Mevlâna’yı, Yunus Emre’yi, İmam-ı Rabbâni’yi, Mevlâna Hâlid-i Bağdâdi’yi… Kimse ... Devamını Oku »

Tarih Hükmü: Nasıl Bozulduk/Fahri BESNEK / İdeolocya Sınıfı

V – TARİH HÜKMÜ: NASIL BOZULDUK Herhangi bir iddia sahibi olmaksızın ve üstadın İdeolocya Örgüsü eserini daha kolay kavrama gayesi ile hazırladığımız bu çalışmada “ortaya koyduğumuz her türlü kayda değer noktalar üstada aitken, manasını yansıtamadığımız veya yanlış aksettirdiğimiz noktaların hepsi ise kendi nefsimize aittir” anlayışını şiar edindik. Hazırladığımız çalışmamızda üstadın eserine tamamen sadık kaldık. Kitabın orjinalinde aktarılan anlamları biz de ... Devamını Oku »

Takvimdeki Deniz ( Şiir İncelemesi )/Rabia OCAK / Üstad Sınıfı

TAKVİMDEKİ DENİZ Ölüm ve Üstad… Ölümün Üstad’ın şiirindeki yeri o kadar büyüktür ki, Çile başyapıtının bir bölümü ölüme ayrılmıştır. Tabi bu, ölümün sadece bu bölümdeki şiirlerle sınırlı kaldığı anlamına gelmiyor, çünkü Üstad neredeyse her şiirinde umut ve ölümü ustalıkla bir arada barındırmayı bilmiştir. Belki de Çile’yi okuyan insanlar üzerinde küçük bir anket çalışması yapılsa ve aklınızda en çok kalan şeyi ... Devamını Oku »

Tâ Mâverâdan ( Şiir İncelemesi )/Cihat / Üstad Sınıfı

TÂ MÂVERÂDAN Rüzgâr… Üstadın bu şiirde rüzgâr mefhumunu kullanmasını, rüzgârın, (aksiyon)u remzlendirmesi olarak düşünürsek, (fikir) hayatını başından sonuna bir rüzgârın doğuşu, esişi, kasırgaya dönüşü ve dinişi, daha doğrusu müspet yönde ilerleyişi şeklinde evrelere bölüp her biri hakkında fikir sahibi olmamız lazımdır. Bu rüzgârın ilk işaretlerini Üstadın çocukluğu ve gençliği arasındaki manevî fakat iptidaî merhalesinde görmekteyiz. Bunu, henüz rüzgârın aksiyon cihetine ... Devamını Oku »

Süleymanname ( Şiir İncelemesi )/Nil_tuna / Üstad Sınıfı

SÜLEYMANNAME’ YE DAİR “Sen gül diyarının yapma gülüsün! Aynı yapmacıklıkla Çoban Sülü’sün! Yoktur izlediğin bir dava yolu; Bir bu yan , bir bu yan, büküntülüsün!” Her ne kadar Isparta mis kokulu, güzel renkli, saf mayalı, doğal gülleriyle meşhursa da bizim Çoban Sülü bir o kadar yapay kalır yanında. Ruhsuz, gözboyayıcı, işe yaramaz, samimiyetsiz… Bu yüzden ona çobanlığı bile layık görmüyor ... Devamını Oku »

Son Sultanuş’şuara

SON SULTANUŞ’ŞUARA D. Mehmet DOĞAN Lügat bir isim ver bana halimden… İlk adı “senfoni” olan “Çile” şiirinde yer alan bu mısra Necib Fazıl’ın kelimelerle, yeni tefekkürle sürekli ve bir bakıma da zorunlu alışverişini bir yansıması gibidir. Son şiirlerinden birinde bu zorunlu tedirgin edici ilişkinin şair-mütefekkir Necip Fazıl üzerindeki tesiri ile ilgili ipuçları bulunabilir: Usandım, boşyere hep gitmeler gelmelerden; Bırakın uyuyayım, ... Devamını Oku »

Som Mermer Gibi

SOM MERMER GİBİ Sezai KARAKOÇ İnsan, şüphesiz eserindedir. Fakat, eserdeki “ben” brüt bir “ben”dir. Saf “ben”i bulup çıkaracak çok az okuyucu vardır. Birde eserleri olmakla birlikte, onlardan taşan kişilikler vardır. Esere konan kadar olan yazarlar vardır. Eserine koyduğundan fazlasını hayatını koyan yazarlarda az değildir. Öyle ki, o, bir olağanüstüyü yaşar, eser vererek de sözleriyle de davranışlarıyla da. Şair ya da ... Devamını Oku »

Siyah Pelerinli Adam ( Eser İncelemesi )/Cihat / Üstad Sınıfı

SİYAH PELERİNLİ ADAM I – Üstadda Tiyatro Üstad, tiyatroyu, sanat keşifleri içinde en büyüğü olarak görür. Bizler, Üstad’ın herhangi bir piyesine –ister inceleme, ister seyir maksatlı olsun- başlamadan evvel, onun tiyatro sanatındaki gayesi, yükselttiği sanat mimarisinin erişmesini istediği fikir zirvelerinin kıymet hükümleri üzerinde fikir sahibi olursak, eserin keyfiyetini görebilme, onu kemiyet sürüsü içinden çıkarıp billurlaştırabilme, yani asıl görülmeye, bilinmeye, üzerinde ... Devamını Oku »

Sinema Ve Tiyatroda Necip Fazıl

SİNEMA VE TİYATRODA NECİP FAZIL Bir Fransız ansiklopedisine iki Türk yazarı alınmış” denilince, “Öbürü kim?” sorusunu soracak kadar kendinden emin olan Necip Fazıl Kısakürek, adıyla birlikte hemen herkesin aklına önce şiiri ardından aksiyonu gelir. Ama Necip Fazıl, “Allah’ı aramak” olarak özetlediği san’at anlayışı içerisinde, bütün san’at dallarında eser vermiştir… Şiirde, hikâyede, romanda, senaryoda, tiyatroda… Anılar, araştırmalar, biyografiler… Bugün ve yarının ... Devamını Oku »

Seyyid Ahmet Arvasi’nin Üstad İle Tanışması

SEYYİD AHMET ARVASİ’NİN ÜSTAD İLE TANIŞMASI Arvasi, Doğubeyazıt’ta tamamladığı ilkokul tahsilinden sonra, ortaokulu Erzurum’da bitirmiştir. Ortaokul’un son sınıfında iken Necip Fazıl’ın yazıları ile tanışmasını şöyle anlatmaktadır: ”Ailece Erzurum’da oturuyorduk. Ben ortaokul son sınıfta idim. Evimiz misafirsiz kalmazdı. Akraba, eş ve dostumuz az değildi. Bir gün evimize enterasan bir misafir geldi. Bu, Piyade Albay Hilmi Acar isminde bir zattı. Babamla tanışıyorlarmış, ... Devamını Oku »

Free WordPress Themes - Download High-quality Templates