Som Mermer Gibi
SOM MERMER GİBİ Sezai KARAKOÇ İnsan, şüphesiz eserindedir. Fakat, eserdeki “ben” brüt bir “ben”dir. Saf “ben”i bulup çıkaracak çok az okuyucu vardır. Birde eserleri olmakla birlikte,...
SOM MERMER GİBİ Sezai KARAKOÇ İnsan, şüphesiz eserindedir. Fakat, eserdeki “ben” brüt bir “ben”dir. Saf “ben”i bulup çıkaracak çok az okuyucu vardır. Birde eserleri olmakla birlikte,...
SİYAH PELERİNLİ ADAM I – Üstadda Tiyatro Üstad, tiyatroyu, sanat keşifleri içinde en büyüğü olarak görür. Bizler, Üstad’ın herhangi bir piyesine –ister inceleme, ister seyir maksatlı...
SİNEMA VE TİYATRODA NECİP FAZIL Bir Fransız ansiklopedisine iki Türk yazarı alınmış” denilince, “Öbürü kim?” sorusunu soracak kadar kendinden emin olan Necip Fazıl Kısakürek, adıyla birlikte...
SEYYİD AHMET ARVASİ’NİN ÜSTAD İLE TANIŞMASI Arvasi, Doğubeyazıt’ta tamamladığı ilkokul tahsilinden sonra, ortaokulu Erzurum’da bitirmiştir. Ortaokul’un son sınıfında iken Necip Fazıl’ın yazıları ile tanışmasını şöyle anlatmaktadır:...
SANATI VE İNANCI Bizde bir hastalık vardır: Sanatını imanının hizmetine ve emrine vermiş büyüklere uygunsuz sıfatlar yakıştırma, yapıştırma hastalığı diyebiliriz buna.. Yunus Emre’nin halk ozanlığı, Mevlana’nın...
REİS BEY Üstadın bu eserini en kaba tabirlerle aşk ve akıl mefhumlarının bir takım hadiselerde kutuplaşması, karşı karşıya gelerek çarpışması ve nihayet vicdan fitiliyle infilak etmesi...
RAHMETLE ANIYORUZ Mehmet Niyazi ÖZDEMİR Çocukluk ve ilk gençlik yıllarımızda ışık, medeniyet kaynağı kabul edilen Batı’dan şüphe edilmezdi. Her şeyimiz Batı’ya göre değerlendirilirdi; benzediği oranda güzeldi....
PÜF NOKTASI Eserin “PÜF NOKTASI” Üstad’ın da dediği gibi “Ya ol, ya öl!” mantığında gizli. ”OL”amayanların “ÖL”mesi gerektiği tezinden hareketle yazılmış bir eserle karşı karşıyayız. Cemiyet...
PAZARDAN PAZAR NECİP FAZIL KISAKÜREK Büyük şair Necip Fazıl Kısakürek ebediyet âlemine geçeli tam 24 sene oldu.. gökkubbede bıraktığı iz sebebiyle tereddütsüz diyebiliriz ki şair, artık...
PARA Tiyatroyu; sanat şekilleri içinde en büyük keşif olarak gösteren ve ön tarafı açılır-kapanır bir mikap içinde, hayatı, kapana kıstırır gibi yakalamak olarak nitelendiren Üstad Necip...